De ION Borghardt Award wordt 1 keer in de 2 jaar uitgereikt aan bedrijven die een bijzondere prestatie hebben geleverd ten behoeve van de oppervlaktebehandelende industrie. De Award is een aanmoedigingsprijs voor bedrijven die aantonen dat duurzaamheid en innovatie nodig, mogelijk en/of noodzakelijk is in de oppervlaktebehandelende industrie. De uitreiking van de Award vond altijd plaats tijdens de Dag van de Oppervlaktetechnologie van Vereniging ION, maar sinds 2012 wordt de ION Borghardt Award uitgereikt op de Vakbeurs Surface, en sinds 2021 op de Materials+Eurofinish+Surface. De inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke jury, die samengesteld wordt door de bestuursleden van Stichting Borghardt. De jury bepaalt een thema waar de inzendingen aan moeten voldoen, maar dit zal altijd te maken hebben met duurzaamheid en innovatie.

Meer informatie over de ION Borghardt Award 2023

Winnaar ION Borghardt Award 2021