Vereniging ION helpt u graag op weg!

Bij Vereniging ION vindt u een breed aanbod van opleidingen/cursussen op het gebied van oppervlaktebehandeling. De opleidingen van Vereniging ION zijn erop gericht u wegwijs te maken in het prachtige vak van de oppervlaktebehandeling.

Vereniging ION werkt volgens het systeem van competentiegericht onderwijs. De opleidingen zijn kort, maar krachtig en toegespitst op de praktijk. Vereniging ION geeft de meeste opleidingen op 3 verschillende niveaus van VMBO, MBO en MBO+. De opleidingen kunnen klassikaal, bedrijfsintern maar ook schriftelijk gevolgd worden. Tevens kan Vereniging ION ook opleidingen speciaal voor u op maat maken.

Klassikale opleidingen

Alle opleidingen worden door Vereniging ION klassikaal gegeven op verschillende locaties binnen Nederland. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen zal besloten worden of de opleiding doorgaat en op welke locatie de opleiding gegeven zal worden. Een klassikale opleiding start (meestal) vanaf 6 personen. Voor de klassikale opleidingen kunt u uw medewerkers aanmelden via het digitale aanmeldingsformulier. Na het ontvangen van uw aanmelding ontvangt u van het secretariaat een bevestiging van uw inschrijving en wordt uw medewerker (kosteloos) op de wachtlijst geplaatst tot dat de opleiding van start kan gaan.

Bedrijfsinterne opleidingen

Het woord 'bedrijfsintern' zegt het eigenlijk al, de opleiding wordt bij het bedrijf intern gegeven. Dit kan één van de standaard opleidingen van Vereniging ION zijn, een combinatie van verschillende opleidingen of een geheel op maat en bedrijfsgerichte opleiding. Bij deze opties wordt veelal de lesstof afgestemd op de wensen en het bedrijfsspecifieke proces van het bedrijf, zodat precies wordt voorzien in de opleidingsbehoefte van het bedrijf. Bij het tot stand komen van een bedrijfsinterne opleiding wordt dan ook nauw overleg gevoerd met de leiding, technici en personeelszaken van het bedrijf. Een bedrijfsinterne opleiding kan al vanaf 1 deelnemer plaatsvinden, maar hoe meer deelnemers u heeft hoe goedkoper het per persoon voor uw bedrijf zal worden. Mocht u interesse hebben in een bedrijfsinterne opleiding, dan kunt u contact opnemen met het secretariaat voor het laten maken van een offerte.

Schriftelijke opleidingen

Een aantal van de opleidingen kan ook schriftelijk afgenomen worden met uitzondering van de opleidingen met praktijklessen. Hierbij kan de deelnemer de startdatum en het tempo vaststellen naar eigen keuze. De deelnemer kan met zijn vragen terecht bij de Technische Helpdesk van Vereniging ION, waar tevens ook de antwoorden van de oefenvragen nagekeken kunnen worden. Wanneer de deelnemer denkt er klaar voor te zijn kan hij het examen aanvragen en dit komen maken op het kantoor van Vereniging ION in Nieuwegein. Aanmelden voor een schriftelijke cursus kan via het digitale aanmeldingsformulier, bij opmerkingen kunt u dan aangeven dat u de opleiding schriftelijk wilt volgen. Wilt u meer informatie over welke opleiding schriftelijk gevolgd kan worden, neem dan even contact op met het secretariaat.