Titel presentatie:

Oppervlaktebehandeling in de VMRG-kwaliteitseisen

Korte toelichting presentatie:

De presentatie zal ingaan op de VMRG en het centrale hierin wat het VMRG Keurmerk® heet. Achter het keurmerk bevinden zich de kwaliteitseisen en adviezen waarin ook de eisen voor oppervlaktebehandeling zijn opgenomen. Wat betekenen deze? Wat zijn de consequenties? Hoe gaan de gevelbouwbedrijven en de systeemhuizen hiermee om? Wat zijn garanties die vanuit de VMRG gesteld worden t.o.v. de oppervlaktebehandeling?

Download hier de presentatie!

Spreker:

ing. Martijn Veerman
Projectcoördinator Technologie, Innovatie en Ontwikkeling, VMRG

Informatie spreker:

Studie bouwkunde, Hogeschool Utrecht
Afstudeeropdracht bij Slimbouwen en VMRG uitgevoerd met als thema actualiseren in plaats van renoveren van gebouwen met de focus op de gevel.
Momenteel vier jaar werkzaam bij de VMRG voor technische ondersteuning voor leden inzake het keurmerk met de achterliggende kwaliteitseisen en adviezen. Daarnaast projectleider van verschillende innovatieprojecten met en voor de VMRG bedrijven. Thema’s zijn o.a. duurzaamheid, circulaire economie, business modellen, identificatiesystemen.

Quote/statement:

Een gebouw heeft een schil die we gevel noemen. Een gevel heeft een schil die we oppervlaktebehandeling noemen. Beide zijn essentieel voor de gebouweigenaar/eindgebruiker!